söndag 27 december 2009

Wilhelms julklappar

Bild lånad här.
En av Wilhelms julklappar var ovanstående, svanen-märkta, pyjamas i 100 % ekologisk bomull från Polarn och Pyret. Den kommer han att sova som en kung i! Här kan ni handla den.

Bild lånad här.
Denna e-racer låg i ett annat paket. Den är tillverkad av bambu och målad med vattenbaserade färger. E-racers i olika färger kan ni bl.a. handla hos Ekokul.

Wilhelm har fått jättefina julklappar från alla möjliga håll. Kläder i mängd, både second hand och nya, ekologiska och inte. Jag blir självklart jätteglad när folk köper ekologiska presenter eller second hand, för den delen. Men om folk väljer att handla konventionellt odlade eller tillverkade kläder/leksaker så är det helt ok också. Jag känner inte att jag kan ställa sådana krav på givarna.

Däremot väljer jag själv att handla ekologiskt eller second hand när jag handlar.

Hur tänker ni angående presenter? Både sådana ni ger och sådana ni får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails