söndag 27 december 2009

Julklapparna vi gav bort i år

Bild lånad här.
Har ju inte avslöjat något om vad vi gett bort i år. Tänkte att det kan vara kul att berätta nu när alla fått sina presenter. Ni kanske kan få något tips till födelsedagspresenter eller nästa jul.

I november fotograferade vi Wilhelm och jag har sedan sökt med ljus och lykta efter vackra ramar på antikaffärer och second hand. Har lyckats skrapa ihop drygt tio ramar som vi sedan gett bort till Wilhelms mor och farföräldrar. Wilhelms farbröder med respektive samt Wilhelms morbröder. Det blev jättelyckat. Ramarna är så mycket finare än dagens ramar plus att de oftast är billigare också. Jag handlade till passepartouts som gjorde att det såg ännu mer exklusivt ut. Passepartout är den där "papp-ramen" som man kan stoppa inuti en ram framför bilden som liksom ramar in alltihop väldigt fint.

Jag köpte en del vintageslipsar på second hand som en del manliga släktingar fick. För kvinnliga släktingar är vintage-smycken eller bälten ett hett-tips.

DVD-filmer på second hand är ett bra presenttips. Många gånger är de bara tittade på en enda gång.

Eko-livsmedel är alltid fina presenter. Gott eko-te eller god lyxig eko-choklad.

Jag handlade en del eko-t-shirts av märket Zion Clothing, (Bland annat den på bilden ovan) till de yngre familjemedlemmarna, hos Hildur.

Alla mottagare blev väldigt glada skall jag tillägga.

Har ni ett bra present-tips så här i efterhand som ni kan avslöja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails