söndag 27 december 2009

Mellandagar i Resele

Efter några dagar av intensivt julfirande med både min släkt och Jonas släkt har vi nu landat igen hemma på vår bas, "The white house". Vars atmosfär är fantastisk just nu. Jag är fortfarande i ett lyckorus över min underbara sal och kan inte låta bli att titta in där och vara där inne mycket. Njutning är ordet! Ljust, luftigt, stort men sååå mysigt samtidigt.

Imorgon kommer jag att befinna mig på mitt jobb för en planeringsdag tillsammans med mina arbetskamrater. En vecka kvar av föräldraledighet, myspys och gos med min lilleman och min storeman. I och för sig så finns de ju kvar även om jag börjar att jobba. Men si så där nio timmar per dag kommer jag inte att träffa dem och det är en stor tidsrymd.

Den sista veckan skall fyllas av mycket kärlek, god mat, goda vänner, långa promenader med hunden och förhoppningsvis en del sömn däremellan. Sen är jag "Good to go".

Hur ser era mellandagar ut?

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är nöjd med salen.
    Jag är så nyfiken.
    Får jag vara så "snokig" att frågar om du kan lägga upp ett foto så vi som är nyfikna får se hur det ser ut med möblerna på plats...

    SvaraRadera
  2. Va' härligt att du blivit så nöjd med salen. Ska bli spännande att få se den "live". ;)

    Våra mellandagar är rätt lugna... Har inget direkt planerat. Jag börjar kanske också jobba snart :-O så det känns som om jag vill ta vara på de eventuellt sista lediga dagarna. :)

    SvaraRadera
  3. ekomuppen: Ska se vad jag kan göra.. =)

    Jenny: Åh vad roligt. Nu måste jag nog ringa dig och höra var du ska jobba. Gud vad nyfiken jag blev.

    SvaraRadera
  4. Du får göra det. ;) Eller än bättre; välkommen hit på en kaffe så kan vi skvallra. Hihi!

    Ingenting är dock klart än. Jag hade trott att rektorn skulle ringa idag, men icke... Så vi får väl vänta och se då. Det vore roligt att börja jobba igen men jag är rätt nöjd med att vara mammaledig ett tag till med. :P

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails