tisdag 29 december 2009

Nyårsmiddag

På nyårsafton ska vi ha besök av nära och kära familjemedlemmar på middag. Ska bli jättetrevligt.

Har hittat ett härligt recept på soppa som jag tänkte laga till förrätt. Har inte provlagat så jag reserverar mig för att jag inte vet hur den smakar. Lovar dock att berätta när jag lagat den. Då kommer också receptet, om den blev lyckad. Ska handla färsk fisk i stan imorgon samt laga den på buljong som jag har i frysen. I somras kokade jag buljong på kräftskroven som blev över efter vår kräftmiddag. Det ingår även saffran, musslor, diverse grönsaker såsom fänkål, purjolök, rotselleri, morötter etc i soppan.

Visst låter det underbart gott??? Jag har kvar några kräftor i frysen sen sommarens kräftfiske och dem tänker jag använda till garnering. Till varmrätt ska vi grilla på bordsgrill och till efterrätt blir det förmodligen en vitchoklad mousse med antingen jordgubbar eller björnbär till. Jordgubbar har jag i frysen, ekologiska plockade i Åsmon (Utanför Näsåker). Björnbär måste jag i såfall köpa och de finns förmodligen inte ekologiska.

Vad har ni för planer på nyår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails