fredag 9 oktober 2009

Second hand med bakbundna armar

Bild lånad här.

Idag for jag, Wilhelm och Greta till Näsåker för att hämta Rekolådan på biståndsbutiken där. Man går in, tittar, tittar lite till. Hittar en höstjacka som skulle passa åt Wilhelm (Han har ingen). Men vad upptäcker man, jo, inga kontanter, över huvudtaget. Efter en stunds mutter och diverse haranger så kom jag fram till slutsatsen att jag helt enkelt fick åka hem med min rekolåda men utan en höstjacka, utan något annat alls. Så himla typiskt!!!

Jag hade kunnat åkt till Konsum och tagit ut pengar men det kändes alldeles för jobbigt..

Rekolådan den här gången är för övrigt alldeles gudomlig. Det doftade i bilen på vägen hem så jag blev hungrig. Detta fanns i:
- 6 pack eko-ägg
-2 vitlökar
-en gul lök
-En påse potatis
-Morötter
-Fänkål
-Broccoli
-Timjan
-Persilja
-Spetskål

Någon som har ett gott recept som passar till någon av dessa råvaror?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails