onsdag 7 oktober 2009

Höstväxter och gamla grejor

Bild lånad här.

Idag har varit en händelserik dag. Vi (Jonas, Wilhelm och jag) har besökt stan för att göra diverse ärenden. Bland annat så inhandlade jag lite höstväxter att ha på min förstukvist. Ljung, alunrot och Prydnadskål har nu hamnat i diverse kärl. En gammal zink-hink, en vit kruka jag haft sedan tidigare samt ett trä-tråg som funnits här på gården sedan innan vi kom hit.

En fördel för vår del vad det gäller att flytta till det här huset var att mycket möbler och gamla grejor ingick. Det säger inte en "Wabi Sabian", som jag, Nej tack till!! Ibland går jag bara runt och kikar på de saker som vi än så länge inte använt men som jag gör upp storslagna planer för. Bland annat finns en helt underbar pinnsoffa på övervåningen i vår Bryggstuga. Jag SKA hitta ett ställe där den ryms, har bara inte kommit på stället än.

Inne i vårt kök finns en av mina favoritmöbler här i huset, ett jättefint skåp/skänk i en gammaldags mintgrön färg. Den är helt klart min lilla pärla. Ska ta ett foto på skåpet så ni får se. Färgen är väldigt avskavd precis där man öppnar och stänger. Det finns heller inget vanligt handtag utan en gammal trådrulle i trä har spikats fast och får tjäna som öppningsanordning. Det är så otroligt charmigt. Vårt hus är byggt någon gång i slutet av 1800 talet - början på 1900. Det är väldigt högt i tak och hela "atmosfären" andas gammaldags på något vis. I vårt hus skulle inte bokhyllan Billy passa, om ni förstår.

Hur har Er dag varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails