söndag 4 oktober 2009

Ekologisk hundmat

Idag har jag varit till Näsåker (närmaste lite större samhälle) och handlat på Konsum. För er som inte känner till Näsåker så kan jag beskriva Näsåker som ett litet samhälle med Konsum, Ica, en mack, ett café, två frisörer etc etc. Det som bäst beskriver Näsåker är dock URKULT. En stor härlig världsmusik festival som varje år går av stapeln i augusti med besökare från hela världen. Eftersom Urkult har en tendens att locka mycket "grönt" folk så har det också gjort att många "grönisar" bosatt sig i Näsåker. Konsum har därför ett otroligt bra urval av ekologiska produkter vilket gläder en Eko-mamma mycket!

Jag har länge tänkt att jag skulle prova på ekologisk hundmat till Greta, vår 2,5 år gamla Border terrier. Idag så tog jag tag i saken och köpte Änglamarks ekologiska hundfoder. Ska testa och se om det funkar för vår lilla kicka. Inte särskilt dyrt var det, 188:- för 10 kg och då är 80% av råvarorna ekologiska.

För övrigt så står en gryta med soppa på spisen och puttrar, grönsakssoppa med ekologisk potatis, ekologisk palsternacka samt hemodlade morötter som vi fått av våra grannar, S och B som har en helt otroligt trädgård. De gödslar för övrigt sin trädgård endast med gräsklipp. Way to go kära grannar!!

Hoppas att ni alla har trevliga grannar också, för det har verkligen vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails