fredag 9 oktober 2009

Veckans boktips!



Just nu läser jag Per-Anders Fogelströms romansvit "Mina drömmars stad" om Stockholm under slutet av 1800-talet och början på 1900. Jag tycker att den är väldigt bra och jag kan tänka mig att en person som bor i Stockholm eller kommer därifrån uppskattar böckerna ännu mer med tanke på platser och ställen man känner igen. Jag är ju själv inte så jätte hemma med alla stadsdelar och ställen i hufvudstaden men det är intressant läsning ändå.

Wilhelms favoriter för närvarande är "Lalo trummar" samt "Knacka på!". Smakprov på dessa böcker hittar ni här och här.

Vi försöker att läsa mycket för Wilhelm, både på kvällen innan sovning men även under andra tillfällen under dagen. Det märks att han tycker om det men eftersom koncentrationen endast är på topp korta stunder i taget så läser vi bara någon bok åt gången eller samma bok två gånger i rad. För små barn (stora barn och vuxna också) så är igenkänningsfaktorn viktig.

Har ni läst någon bra bok som ni kan tipsa om?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails