söndag 11 oktober 2009

Liten mini-semester

På lördags morgonen åkte jag, Wilhelm och Greta till mina föräldrars semesterhus i ett mindre samhälle 10 mil härifrån. Dagen bestod av lite smått och gott, promenad, äta god mat, bära in ved, jacuzzibad för Wilhelm etc och på kvällen myste jag till det med att bada bastu själv, inpackning i håret, tända ljus och hela klabbet. Guuuud vad härligt. Jag hade inte bastat sedan jag blev gravid med Wilhelm dvs. inte bastat på ca. 19 månader så det var jätteskönt. Att ha inpackning (eller balsam) i håret när man bastar är jättebra. Det blir som en värmebehandling. Sen skadar det ju inte att man känner sig lite extra ren efter bastubad.

Efter bastandet ägnade jag och mamma kvällen åt att gå igenom lite kläder (till loppis) och jag "råkade" få med mig ett antal tröjor hem som var superfina och sköna. De har tillhört min lillebror men han kunde inte ha dem längre. Jag tycker att det är sååå praktiskt att kunna ärva av sina bröder, jag har två. Det kändes som att jag tog igen min lilla miss med pengar från second hand besöket i fredags när jag nu fick med mig några "nya" tröjor hem.

Vi provade också Icas ekologiska potatischips och eco chips av morot, palsternacka, sötpotatis och rödbeta. De var väldigt goda. Jag hade med mig två påsar av ekorrens ekologiska smågodis och de var också väldigt mumsiga.

Jonas jobbar idag så jag och mina två små älsklingar har tagit en lång promenad runt byn. Vi får se vad kvällen för med sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails