tisdag 13 oktober 2009

En anings irritation...

Jag vet inte om ni hittat till bloggen Ekostil. Men om ni inte har det tycker jag att ni ska ta en titt. Själv vet jag inte riktigt vad jag tycker. Lite grand känns det som att läget är detta: Hipp Stockholms tjej kommer på PR-jippot; Jag ska leva ekologiskt i ett år för att inspirera andra, åh herregud hur ska detta gå, ett helt år?! Ta del av mina umbäranden och uppoffringar...

Rätt mig om jag har fel men känns inte det som en totalt jättefel inställning. Borde inte ekologiskt liv och leverne vara något som man integrerar i sitt liv och lever dagligen, jämt, inte som ett projekt i ett år. Hela inställningen känns tokig och oäkta. Som något man egentligen inte vill, helst bara vill få avklarat.

Heja heja alla människor i världen som så gott det går lever miljövänligt efter sin egen förmåga/ekonomi och gör det för att man är övertygad att det är så man ska och vill leva sitt liv. Som gör det för sin egen skull, sin familjs skull, miljöns skull och resten av världsbefolkningens skull..

Sov gott allesammans!!

2 kommentarer:

  1. Hipp Stockholms tjej: Hipp Stockholmstjej! Så jävla trött på alla sär skrivna fem öres bloggar

    SvaraRadera
  2. Anonym: Ber om ursäkt för min dåliga svenska och för det obehag det måste ha åsamkat dig. Fem öres blogg?! Vilken fantastisk beskrivning av min blogg. Jag skulle nog själv vilja beskriva den som en femöring. Femöringar är gamla (Jag gillar gamla saker). När femöringar fanns och betalades med var fem öre väldigt billigt (jag ÄLSKAR billig second hand). Femöringar (pengar i allmänhet) byter ägare många gånger och det passar mig perfekt vad gäller återvinning och återanvändning. Åter igen, tack för att du hittat rätt epitet på min blogg. =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails