lördag 17 oktober 2009

Lugn lördag i Resele

Dagen har varit otroligt lugn och stillsam.

Lite plock, umgänge först med en av Jonas kompisar och hans barn och sedan nu på eftermiddagen dök en av mina vänner, M, upp.

Jag och M pluggade tillsammans på lärarutbildningen i 3,5 år. Vi var också iväg till Nya Zeeland tillsammans i 6 veckor och gjorde praktik på en skola där. Vilket otroligt underbart land och fantastiska människor. När vi träffas, jag och M, blir vi på en gång nostalgiska och pratar gamla minnen och sånt. Jag tänker alltid att vi ses alltför sällan med tanke på hur bra vi trivs tillsammans och hur kul vi har det. Men det är ju inte så lätt när man bor ca. 15 mil från varandra och har varsitt liv med allt vad det innebär. Hur som helst så är jag otroligt glad att jag har henne.

Glöm inte att ta vara på alla nära vänner, det är så lätt att livet bara rusar på och att man glömmer bort att visa dem sin uppskattning. Jag vet med mig att jag måste bli bättre på att höra av mig till mina vänner som bor en bit bort. För trots det så betyder dem otroligt mycket för mig.

Godnatt, vi skrivs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails