tisdag 17 november 2009

Mitt resande


Jag på Nya Zeeland.
Det finns ett ämne som jag tidigare inte berört och det är mitt resande. Jag ÄLSKAR att resa. De resor jag hittills gjort har väl inte direkt varit miljövänliga. Jag har besökt både USA och Nya Zeeland och inget av dessa ställen har tåg som resalternativ.

För mig så är resandet en form av utveckling. Ett sätt att upptäcka och utforska som är i princip livsnödvändigt för mig. Att få möta en ny kultur, nya människor, härliga maträtter, vacker natur, känna historiens vingslag, ja det är något som betyder mycket för mig.

Från och med nu, dock, så känner jag att det är dags för även mig att ta mitt ansvar vad gäller resandet. Flyg är trots allt en av de största miljöbovarna. Nu gäller det att vi/jag reser miljövänligt med t.ex. tåg eller kollektivt med t.ex. buss.

Men sluta resa...det tänker jag inte göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails