tisdag 17 november 2009

Finaste julpysslet


Det här hjärtat gjorde jag i går kväll. Hittade en superfin stuvbit som jag haft liggandes med broderade bokstäver i juligt rött. Gjorde först en pappersmall av ett hjärta som jag sedan klippte runt. Glöm inte sömsmån annars blir hjärtat mycket mindre än man tänkt.

Sydde ihop på maskin, fina sidorna inåt, lämnade ett litet hål. Vände hjärtat rätt och stoppade det med stoppning från en gammal kudde. Sydde ihop det lilla hålet för hand och sydde även dit en fin gammal spets (till hänge) som jag köpt på loppis.

På den övre bilden har ni ett klädskåp i vårt sovrum. Skolplanschen är köpt på loppis. De två dekorationskulorna har jag fått från en vän i USA och smyckeskrinet är en present från Jonas.

Enkelt och mysigt pyssel till jul är alltid roligt.

2 kommentarer:

  1. Å vad fiiiiiint!!!!
    Jättefint :) Å vad jag blir pysselsugen!!!
    Har du sett de danska Tilde-pysselböckerna från Panduro? Om inte tror jag du skulle gilla dom :)
    Kram & hoppas ni har en härlig semester!!!

    SvaraRadera
  2. Stina: Nej, Tilde-pysselböcker har jag inte sett. Det låter intressant. Ska kolla upp det!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails