söndag 14 mars 2010

Styrdans och tjej-bastu

Jag har upptäckt att det inte någonstans framgått av de senaste inläggen att vi under helgen deserterat till mina föräldrars fritidshus i en by i nord-västra Ångermanland. Så var det i alla fall...

Fredagen spenderades utomhus med promenad samt korvgrillning, pinnbrödsgrillning sittandes i en hemmaskottad "soffa" gjord i en snöhög. På kvällen åkte jag och Jonas på dans medan Wilhelm och Greta var med morfar och mormor. För sisådär 10 år sedan var det bästa jag visste att dansa foxtrot och bugg. Jag och Jonas träffades faktiskt ute på dans. Det är ju såååå roligt och ger så mycket motion. Tro det eller ej så har jag en kort period dels tävlat i bugg men även hållit i buggkurs. Eftersom jag inte dansat en gång de senaste två åren så tänkte jag att man skulle vara ringrostig men inte då. Det gick bokstavligen talat som en dans... =) Och kul var det. Mer av den varan framöver.

Lördagen höll jag, Wilhelm, Greta och Wilhelms morfar till i skidspåren. Kvällen spenderade jag, mamma och min snart 90-åriga farmor i bastun för att sedan se Melodifestivalen. Jag gillade Anna Bergendahl och Salem al Fakir så det var hugget som stucket..

Nu är vi hemma igen och imorgon börjar jobbveckan. Drygt två veckor till och sedan byter jag arbetsplats! Har ni något kul på gång i veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails