onsdag 17 mars 2010

Lite sjuk idag...

För första gången sedan jag började jobba efter föräldraledigheten (har jobbat sedan den 4/1-10) har jag sjukskrivit mig! Idag och imorgon ska jag vara hemma och kurera mig.

Har känt ett par dagar att förkylningen legat på lur och igår bara kom den helt oförhappandes och gjorde min hjärna till en enda gigantisk bomullstuss. Det är möjligt att jag överdriver ( lite grand bara) men det känns så. Genom-tätt i näsa och bihålor. Inte trevligt vill jag lova. Ganska ont också...i bihålorna...och trihålorna och fyrhålorna. (Det måste finnas fler hålor hos mig för det är sååååå bomullsaktigt i hela huvudet).

Dagen idag började därför med en ENORM sovmorgon och följdes sedan av en massa mys inomhus med Wilhelm och Jonas.

När vi är förkylda hemma hos oss använder jag Renässans näsdroppar som finns att köpa på apoteken. De består av en saltlösning och är fria från konserveringsmedel. De rensar och renar. Tar bort bakterier, virus, damm och annat som inte hör hemma i en frisk näsa.

Wilhelm är också lite snorig just nu. Jag har gjort en massa mjuka tyglappar av Jonas gamla håliga t-shirts och de får nu tjäna som näsdukar för lilleman som inte gillar att snytas med hårt papper. På det viset tjänar vi också på miljön. Näsdukarna kastar vi bara i tvättmaskinen så är de nya och fräscha igen! Dessa små tyglappar fungerar också bra vid blöjbyte eller när lilleman ska bada och tvätta sig. Som lill-liten kräktes han mycket (det sägs bero på att den övre magmunnen inte stänger sig ordentligt) och då var de där lapparna guld värda att ha liggandes i fickor, väskor och lådor. Nära till hands.

Har ni något bra frisk-tips? Någon dunderkur?

2 kommentarer:

  1. Usch då. Krya på dig!
    Jag är hemma och vabbar idag, O är überförkyld och hostig. Var på VC med honom igår och de misstänker att han fått astma, men vi avvaktar några provsvar innan vi tar ut något i förskott.

    SvaraRadera
  2. Läste om det på bloggen. Vi håller alla tummar för att det inte är det. Och skulle det ändå vara det så kommer det att gå bra det med! *styrkekramar till dig och O från mig och W*

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails