onsdag 17 mars 2010

Ytterligare en lampa..



Jag är ju lite återhållsam vad gäller bilder här hemifrån men eftersom jag tidigare (här och här) har bloggat om mina lampor tänkte jag att jag skulle visa upp en till av mina älsklingar. (Jo, ni läste rätt. Jag ÄLSKAR mina lampor). Eftersom jag försöker att, av miljöskäl, endast ha mina lampor tända när det är absolut nödvändigt (eller väldigt mörkt) så vill jag att de också ska vara vackra att titta på. Som smycken i mitt hus!

Lampan ovan är från grunden inköpt på Indiska men den är ombyggd eftersom den egentligen är en ljuslykta. Som tur är har jag en man som extremt händig så han byggde om den för att passa som armatur. Den hänger ute i hallen nu och jag blir alltid glad och nöjd när jag ser den. Den är precis som resten av vår hall, sirlig och gammaldags.

Kika in på de tidigare inläggen så får ni se:

Min vackra kristallkrona som jag fick i julklapp när jag och Wilhelm kom hem från BB. Den hänger just nu i vår sal.

Min spotlight som jag letat "med ljus och lykta" efter. Gammaldags men ändå funktionell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails