måndag 22 februari 2010

Jag har ett nytt jobb!

Bild lånad här.

På bilden ovan har ni min nya arbetsplats. Från den första april kommer jag att arbeta på förskolan i Resele (där jag bor). Jag har trivs superbra på min tidigare arbetsplats så det är inte pga det som jag flyttar min tjänst utan det är för alla fördelar som kommer med att arbeta närmare hem. Dessutom kommer jag from april att arbeta 85% och from augusti gå ned ytterligare till 75%. Det känns väldigt viktigt för mig att prioritera min familj och då främst Wilhelm som snart är 15 månader.

Rent miljömässigt blir det en enorm vinst i och med att jag dels har ca. 1,5 mil kortare väg till jobbet dels så innebär detta att jag kommer att kunna promenera och cykla dit på sommarhalvåret. =) Jippie!!! Jag och Wilhelm ska använda cykelvagnen flitigt i sommar. Tidigare inlägg angående transportsätt: Inlägg 1, Inlägg 2

Något som även kommer att vara ett privilegium är att jag kommer att arbeta på den förskola där Wilhelm kommer att gå.

Jag kommer självklart att sakna mina nuvarande arbetskamrater och de barn jag har just nu.

Hur som haver så känns det ändå jättespännande och jag ser fram emot att komma igång.

2 kommentarer:

  1. Åh, grattis! Förstår att du kommer att sakna ditt nuvarande jobb. Men det var verkligen många fördelar med det nya jobbet. Vad roligt för er och vilken lättnad du måste känna, nu kommer ni att få det lättare att fixa vardagspusslet.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jo, det är verkligen en hel del som kommer att underlättas av att man jobbar närmare hemmet. Likaså att min käre, lille son finns på samma ställe som jag. =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails