tisdag 19 januari 2010

Tillägg till mina olika transportsätt


Bild lånad här.

Vacker vy över en bit av Resele. Vårt hus ligger på norrsidan av älven.
Bortanför de tre åkrarna till vänster om bron.


Har kommit på att jag kan ta mig nästan hela vägen till jobbet vattenledes genom att antingen simma eller åka båt på älven. Nackdelen är att jag måste gå en bit på slutet eftersom vi har ett kraftverk längs älven.

Frågan är bara; Jag simmar 2000 m på ca en timme. Det är ju alltså 2 km. Jag har 2 mil till jobbet vilket innebär 10 timmars effektiv simtid och då har jag inte räknat med promenaden på slutet.

Känns som att detta alternativ inte är särskilt intressant.

=o)

Läs mer här om mina alternativa transportsätt.

2 kommentarer:

  1. *skrattar*
    När jag motionssimmade under en period brukade jag simma 2000 meter.
    Vid min sommarstuga på Öland har jag exakt en kilometer från ytterdörren till brevlådorna i byn.
    Jag brukade tänka att jag startade på trappan och simmade upp och hämtade posten.
    Det gick alltid lite, lite tyngre på hemvägen - för då hade jag ju posten att bära på...

    Jag tycker att det låter jättebra att du i alla fall har undersökt alla alternativ - även om de inte är genomförbara just nu. (Allt kan ju ändras - ny kollega man kan samåka med, eller någon flyttar etc)

    Det var jätteroligt att få se en bild på din hemtrakt - det här är verkligen ett jättevackert område.

    En idé bara; Även om du inte kan samåka med någon på din arbetsplats: hur ser det ut med grannarna? Har någon samma tider åt samma håll kanske någon dag i veckan? (Något får mig att misstänka att du redan kollat)

    SvaraRadera
  2. ekomuppen: Vilken fantastisk variant. När jag simmar brukar jag räkna neråt från 80 istället för uppåt från 1 då känns det bra mycket enklare. =) Ja, visst bor jag vackert. Vackrast på jorden!
    Det här med att samåka med grannar är inte heller en dum idé. Nackdelen är att jag går på ett 6 veckors schema och det känns som att det blir så krångligt om jag ska börja ringa runt och matcha mina tider med någon annans. Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails