torsdag 21 januari 2010

Jag ska ta och bli politiker

Just nu är det mycket omtumlande händelser i min kommun och i vårt landsting. Frukosten spenderade jag med att läsa de båda ledarna i vår ortstidning.

Jag bli sååååå upprörd.

Därför så tror jag att jag ska bli politiker. Istället för att sitta och gnälla hemma vid köksbordet ska jag ta tag i saken vid roten istället. Men frågan är om jag kanske måste göra ett eget parti. Jag lutar mest åt miljöpartiet men i vissa frågor vad gäller landsbygden är Centern bättre. Sossarna är bra i vissa frågor och till och med Moderaterna har sagt en del bra saker.

Kommer någon att rösta på mig tror ni?? Jag måste komma in i både kommunfullmäktige och landstinget. För på båda ställena finns det väldigt mycket jag skulle vilja diskutera.

Är det någon som är politiskt aktiv av er? I vilket parti?

2 kommentarer:

  1. Go for it! Jag skulle rösta på dig om jag bodde i din kommun. Det är klart att du ska engagera dig politiskt! Det behövs fler som brinner för miljön i lokalpolitiken.
    Lycka till!
    Loa

    SvaraRadera
  2. Loa: Tack så mycket! =) Håller med dig om att det behövs fler miljömedvetna människor som är aktiva inom politiken!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails