tisdag 19 januari 2010

Working mum!

Idag har jag spenderat eftermiddagen åkandes madrass med "mina" barn på jobbet. Som det goda föredömet man är har detta skett i en über-snygg, grön, hockey-hjälm från 80-talet.

Gud vilket privilegium att få leka ute i snön på arbetstid.

När jag kom hem blev, som vanligt, Greta (min border terrier) absolut gladast och kom springandes som en ostkrok på ishalka för att hälsa mig välkommen. Sen måste hon "städa" och klia mig en stund. Hon slickar, smågnager och nibblar på mig tills hon känner sig nöjd med hur jag luktar (smakar). Då får resten av familjen (Jonas och Wilhelm) också säga hej och kramas lite. Under tiden måste Greta springa runt och leta efter något som hon kan bära runt på en stund eller bara putta runt.

Imorgon är det 06.00 (pip) som gäller. Efter jobbet ska jag på blodgivningen och sedan blir det inhandling av förnödenheter.

Hur har er arbetsdag sett ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails