torsdag 14 januari 2010

Oförstående skoförsäljare...

Idag hade vi en sådan där skoförsäljare på jobbet. Ni vet en sån som säljer extremt dyra skor som inte är särskilt snygga.

Jag frågade honom om några av skorna var ekologiska eller om det fanns någon sko som var tillverkad i återvunnet- eller miljövänligt material. Han blev superbesvärad och hävde ur sig något om att: "Nu blev det alldeles för miljövänligt." Jag svarade med : "Det kan aldrig bli för miljövänligt!!!". *morr* Sedan viftade jag med mina second hand inköpta Ecco-sandaler och påpekade deras förträfflighet. ;)

Jag kräver inte att andra människor ska tänka och leva som jag (även om det vore väldigt bra för moder jord) men däremot så vill jag ha en acceptans och respekt för det jag tycker och tänker. Många brukar skämta om mitt miljöengagemang och det gör mig HELIGT förbannad. Jag ser otroligt seriöst på det val jag gjort i fråga om att leva miljövänligt. Därför önskar jag att människor kunde ha lite mer förståelse för att det INTE är roligt när det skämtas och pikas om mitt sätt att leva. Att alltid behöva försvara de val man gör är irriterande. Jag är stolt över att jag kommit dit jag är och jag hoppas att fler med mig ska vilja leva mer miljövänligt!

Behöver jag tillägga att jag inte handlade av skoförsäljaren?!

2 kommentarer:

  1. Du e för skön!! =D Jag hade önskat att det fanns fler av dig i vårt avlånga land, eller att jag åtmonstonde fått en liten större gnutta av ditt miljötänk.. Men det är väl aldrig försent att ändra sig, eller hur? Det kanske är så att de som pikar och hånar dig själva skulle vilja ha din syn på saker, men de har inte tagit sig i kragen än och har dåligt samvete, och det går ut över dig som har sån koll.. Kramisar från Forsmofjället! =D

    SvaraRadera
  2. Jessica: Tack!! Det är ALDRIG för sent. Och inte är det särskilt svårt heller. Man tar det lite pö om pö och lär sig mycket längs vägen.
    Kram tillbaka!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails