onsdag 2 december 2009

Utbildning idag igen

I eftermiddag åker jag ner till stan för att återigen utbilda mig lite tillsammans med mina arbetskamrater. Har hittills avverkat 2 heldagar och 1 halvdag. Det här är sista gången före jul, sedan blir det ett antal tillfällen till våren.

Det är bara en dryg månad kvar av min föräldraledighet och sedan ska jag återgå till mitt arbete som förskollärare. Det känns roligt, konstigt, lite jobbigt, spännande och på ytterligare tusen olika vis. Nu när jag varit hemma med Wilhelm så länge så känns det ovanligt att göra något annat. Kan jag jobba? Minns jag hur man gör? Jag kanske måste praktisera ett tag.

Nä, tror att allt sitter i ryggmärgen på mig. Ett par dagar på jobbet och jag är samma gamla vanliga förskollärare. Bara lite rikare på upplevelser och ett helt år äldre!

2 kommentarer:

  1. hej gumman! är superimponerad av ditt engagemang vad gäller giftfria kläder! Ser fram emot tips och shoppingställen på nätet.
    hoppas allt är bra med er i resele =)
    stor kram från oss

    SvaraRadera
  2. Anki: Vad kul att du har hittat hit! Ja, det här med giftfria kläder känns otroligt viktigt när man har småbarn. De ska ju bara ha det allra bästa!! Ellerhur?! =D

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails