måndag 30 november 2009

Källsorteringen har blivit ståndsmässig


Jonas kusin E har sålt Pandasaker. Ni vet, ungefär som jultidningar fast grejor som WWF tillhandahåller och där pengarna går till att rädda djur och natur. (Mycket bra, mycket bra).

Jag köpte dessa URSNYGGA plastkassar av henne där jag ska förvara min källsortering. Bra mycket bättre än som jag brukar förvara det nu.

Dessutom köpte jag en svampkniv med tillhörande fodral. Jag älskar att plocka bär och i höst har jag även kikat lite åt svamphållet. Plockade faktiskt smörsopp en gång i höstas, smörstekte och åt på en toast; Gudomligt! Så svampkniven ska användas friskt nästa år.

Tills dess njuter vi av trattkantarellerna som vi har i frysen. Vi tackar våra snälla grannar S & B för papperspåsen med trattisar som vi fick av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails