tisdag 1 december 2009

Julklappsinhandling på nätet



Tänkte berätta om min julklappsshopping som i år går över nätet till största delen. Allt fungerar kanon hittills med frakter, betalning, varor etc.

En del av Wilhelms födelsedagspresenter är ju också köpta på nätet. (Det kan ni läsa om här.) Eftersom jag gärna ser att leksaker och kläder är giftfria, ekologiska och gärna tillverkade med omtanke om de som tillverkar sakerna blir det en aning mer komplicerat att handla.

De butiker som jag länkar till här på bloggen har många, olika, fina saker som passar som julklappar. Hittills har jag hunnit handla julklappar hos Hildur men det kommer att bli fler ställen eftersom en butik aldrig kan ha ALLT.

På bilderna ovan ser ni inte julklapparna jag köpt (Det blir ju inge roligt om det skulle råka vara så att de som ska få dem ser detta) men däremot handdukar som jag köpt till vårt underbara badrum nere som nu är färdig kaklat och klart. Samt en tröja "Silly Signe" av eko-märket "c/o Berge" som jag köpt på Hildur. Har inte unnat mig ett sprillans nytt klädesplagg på ett halvt år(Några second hand plagg dock). Kände att jag var värd det! God Jul Emelie här får du en tröja.

Har ni köpt någon julklapp till er själva?!

4 kommentarer:

  1. Å du har så mycket bra idéer :)
    men jag köper alldeles för ofta julklappar till mig själv dock... nu måste jag vara snäll & inte göra det på ett tag så jag får några julklappar ;)
    Titta här vilket fint armband jag hittade här på countrydream.se

    http://www.mamut.net/homepages/Sweden/1/8/wwwcountrydreamsse/8970044.jpg

    Beställde nu så nu är en julklapp ordnad i varjefall :)

    SvaraRadera
  2. Inte än...
    Men idén var inte så dum.
    För min del ligger det nära tillhands med en prenumeration på någon tidskrift.

    SvaraRadera
  3. Stina:Bra tänkt. Tomten kommer bara till snälla flickor. ;) Men som jag skrev, jag är ta mig tusan värd den tröjan!!! Hihi Supersnyggt armband förresten.

    ekomuppen: Idén är god eller hur?! Tidskrift är också trevligt. Eftersom jag redan har två prenumerationer, Hem & Antik samt Reko (Kravs egen tidning) så tror jag att jag tar tröjan den här gången.. =)

    SvaraRadera
  4. :) Jag har Lantliv så då kan vi bytlåna sen...
    Skrev fel adress till countrydream, den ska vara;
    www.country-dreams.se

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails