söndag 29 november 2009

Second hand in da city!


När jag var i Sollefteå igår passade jag på att springa in på en second hand/loppis som jag tycker mycket om. Det är en hel bunt med folk som driver den tillsammans. Alla har märkt sina grejor med egna priser och sin signatur och sedan turas man om att sitta och ta betalt. De har öppet onsdageftermiddagar och lördagar, möjligtvis också fredagseftermiddagar. Allt mellan himmel och jord.

Jag fyndade bl.a. en vit skjorta till Wilhelm att ha på jul, 15:-, ett par Börjesson vantar, också till lilleman 15:-. Och eftersom han börjar knata runt i huset nu och vi har en del trägolv tänkte jag att det vore lämpligt med mockasiner, 5:-/paret. Köpte också en cykelhjälm till mig själv att ha i vår och sommar när jag och Wilhelm ska rejsa runt i Resele med vår cykelvagn alternativt med barnstol på min cykel. Vi har köpt bådadera second hand så vi kan välja. Cykelhjälm har jag lånat (snott) av Jonas hela tiden och kände att det var dags för en egen.

I love second hand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails