lördag 28 november 2009

Vaccination och salsa - En helt vanlig lördag

Min mamma har varit här sedan i torsdags pga min lilla magkatarr som jag dragit på mig. Det har varit supermysigt. Imorse bakade det lussekatter och senare mitt på dagen så skjutsade jag henne till busstationen i stan. När hon kommit på bussen åkte jag till kommunhuset och vaccinerade mig mot svininfluensan. Jag och Jonas har velat fram och tillbaka huruvida vi ska vaccinera oss eller inte. Jag har hela tiden känt mig negativt inställd till det pga vaccinets innehåll och att det känts alldeles för osäkert hur det påverkar både barn och vuxna.

Jonas vaccinerade sig i onsdags och jag har efter mycket funderande kommit fram till att jag också ska göra det. Idag var det dags! Gick hur bra som helst. Kändes inte och än så länge känner jag mig kry(förutom lite magkatarr dock).

Två timmar ikväll ska jag fara och dansa Salsa. Ska bli otroligt kul, jag har inte dansat det sedan jag gick gymnasiet så jag längtar... =o)

3 kommentarer:

  1. Hoppas du slipper biverkningarna! Och att du fick dansa massor med salsa. ;)

    Vi kanske kan försöka dra ihop en träff till veckan med grabbarna? Det var ju eeeevigheter sedan nu! :P
    Jag vet inte om det är babyrytmik på onsdag eller inte, har inte varit där på en halv evighet heller så jag har verkligen noll koll! ;)

    SvaraRadera
  2. Jenny: Det var ingen salsa. =( Här kör man hela vägen till stan och står sedan med typ 10 andra utanför och väntar, men det kom ingen. Jag var såååå irriterad. En träff i veckan blir kanon. Det är babyrytmik på onsdag men vi har halvdagsutbildning igen så jag och Wilhelm kommer inte. Vi kanske kan ses någon annan dag i veckan?!

    SvaraRadera
  3. Är det sant? Fy vilken dålig stil!

    Trist att det blev utbildningsdag på onsdag igen, men jag har inget direkt planerat i veckan så det är bara att höra av sig då det passar dig... ;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails