fredag 27 november 2009

Tävlingen är avslutad- vinnare blev....


Stina!!!! Här kan ni läsa Stinas fina bidrag. Jag tackar för övriga bidrag som skickats via mail till mig. Här kommer några av de tipsen på hur man kan fira en lite mer miljövänlig jul:
  • Använda ekologiska råvaror i största mån när man julbakar och lagar julmat.
  • Återanvända hyacint- och amaryllislökar från år till år istället för att köpa nya varje år.
  • Återanvända julklappssnören och papper flera gånger.
  • Stöpa ljus av överblivet stearin från tidigare använda ljus.
  • Minska ner på antalet "vanliga" julklappar och istället skänka pengar till något gott ändamål, typ WWF, Unicef, Greenpeace eller liknande.
  • Tomte- och Luciadräkter kan man köpa begagnat eller ärva mellan varandra.
  • Julpynt kan man köpa second hand/på loppis.
  • Undvika att använda alltför många energislösande ljusslingor
Återigen tack för alla fina tips. Det känns bra att jag redan anammat visa av dessa tips men jag kommer definitivt att ta till mig ännu fler, hoppas att ni också blir inspirerade av varandra.

Vi får se om det dyker upp fler tävlingar framöver.

Kram och godnatt!

2 kommentarer:

  1. Yes, YES, YEEEEEES!!!!!
    Tjohoooooooooo :0) Från en stolt & Lycklig Vinnare :0)
    Tack för alla fina ekotips inför julen!!

    SvaraRadera
  2. Stina: Visst är det bra med alla tips. Stolt ska du definitivt vara!! Grattis igen!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails