fredag 27 november 2009

Nu har det landat en ängel..

Igår inledde vi vårt adventsfixande. Jag sätter alltid fram tomtarna veckan före julafton men änglarna får komma fram före advent. Stjärnor och ljusstakar likaså.

En vit amaryllis som jag planterat och täckt med grönmossa samt dekorerat med små röda pärlor. I bakgrunden kan ni se min lilla "korthållare" i luffarslöjd som bara väntar på att julkorten ska anlända till Resele. Man får så mycket vackra julkort som bara stoppas undan. Jag vill kunna njuta av dem och därför sätter jag upp dem.

"Nu tändas tusen juleljus på jordens mörka rund, och tusen, tusen strålar ock mot himlens djupblå grund."

Att ha grönmossa i ljusstaken förpliktigar, med tanke på att jag lever ihop med en brandman. Ljusstaken tänds endast när vi sitter vid bordet och äter/fikar. I övrigt är den släckt.

2 kommentarer:

  1. Åååå, vad fint :0)
    Jag vill också!!!!
    Ska dock stålsätta mig vid böckerna, sen när jag hämtat Alva är det pysseldax :)
    När fyller Wilhelm år?
    Kram & hoppas ni har haft en underbar dag ute i solen!!!

    SvaraRadera
  2. Stina: Tack så mycket. Du är otroligt duktig som har disciplinen att kunna sitta vid böckerna. Jag har alltid varit rätt dålig på det. =) Wilhelms födelsedag är den 14 december. Vi har haft en jätte härlig dag. Kram tillbaka!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails