söndag 18 oktober 2009

Kurbitsmålningen och trasmattan...


Vad föreställer dessa bilder? En trasmatta och en kurbitsmålning, en duk och ett lakan?? Man kan fundera länge och väl på det men det rätta svaret är; Tapetkombinationen inne på Wilhelms framtida rum. Jag intalar mig själv att det säkert var super "inne" och jätte coolt när de tapetserade men har ändå oerhört svårt att förstå hur man kan vilja sova i ett rum med neongröna och neongula blommor överallt. Sen är den fantastiska "randan" tapetserad på två stycken garderober. Jag är väl inte direkt någon stylist eller så men nog talar jag för alla när jag säger; Hur f-siken tänkte de när det gäller mönstren tillsammans...

Hur som haver så kommer det att bli jättebra när det blir färdigt. Och om det var någon som undrade så gäller inte Wabi Sabi just i det här rummet, dvs. vi kommer inte att slita och använda det vi redan har, utan det ska göras om och göras nytt. Ska försöka hitta en bra, helst miljövänlig, väv att måla på så att det är enkelt att förändra. Byracka design har helt underbara barntapeter som dessutom är väldigt miljövänliga. Tapeterna är avtorkningsbara, UV-beständiga och brandskyddsklassade. Miljövänligt bläck används i tillverkningsprocessen och materialet är fritt från PVC. Dessutom får man med miljövänligt tapetklister när man köper tapeter på deras hemsida. Tyvärr passar inte priset vår plånbok bara. När vi vinner en miljon, då ska alla rum kläs med Byrackas tapeter. =o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails