fredag 23 oktober 2009

Dagens eskapader del 1 - Inrednings koll

Idag har vi varit och tittat på golv, väv (att måla på bl.a. till Wilhelms rum), badrumsmöbler etc. Som jag tidigare berättat så ägnar vi oss för närvarande åt en hel-renovering av vårt hus som är byggt i slutet av 1800-talet, början på 1900. Vi har hittills hunnit göra hallen färdigt och badrum nere samt "salen" nere är vad som är under pågående/ej slutfört arbete. Jag ska visa lite bilder framöver.

Åter till dagens rundtur. Det är svårt att välja ut något som man ska ha på väggarna/golvet i sådär 15-30 år. Eftersom vi gör det så ordentligt nu vore det skönt om det kunde få vara så ett tag.

När jag frågade efter miljövänliga tapeter och färger så var det verkligen Goddag Yxskaft svar man fick. Måste nog gå ut och kika på nätet för att hitta info om det. Byracka design har fina, miljövänliga tapeter, de har jag bloggat om här. Men tyvärr så passar de inte riktigt vår plånbok. Vi har hittat kakel och klinker till vårt badrum i alla fall. Det blir ett ljust beige, rektangulärt (15*33cm) klinker på golvet tillsammans med små plattor (6*6cm) i duschen (för att få rätt fall). De små plattorna kommer att fortsätta upp som en rand i vår dusch. På väggarna blir det ett vitt, matt kakel också det rektangulärt men större än golvklinkret (25*40cm).

Jag längtar efter en toalett på nedervåningen. Wilhelm är så tung nu så det blir lite jobbigt att bära honom upp och ned varje gång det ska bytas blöja.

2 kommentarer:

  1. Therese Kjellsson23 oktober 2009 kl. 19:34

    "...you're the meaning of my life, YOU'RE THE INSPIRATION, you bring feelings in my life..."

    Seriöst Emelie, min underbara svägerska och fantastiska vän, du är min stora inspirationskälla på en massa plan, du försöker i största möjliga mån leva precis som du lär och du PRIORITERAR HELT RÄTT I HELA DITT LIV, upplever jag i alla fall!

    Jag önskar att du kan "rub of" på mig massor!!!!!

    Kram i massor till dig från oss på Rödstamon:)

    SvaraRadera
  2. Therese: Vilka underbara komplimanger, man tackar och bugar och bockar. Ibland känns det som att man skulle kunna göra mera för miljön men samtidigt får man inte glömma bort att leva. Förhoppningen med bloggen är just att kanske kunna vara en liten inspiration för andra. Kramar till er också!!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails