fredag 23 oktober 2009

Dagens eskapader del 2 - Ekologiskt sortiment

Efter våra besök på diverse färgaffärer skulle vi handla och hamnar på en ICA butik som vi vanligtvis inte handlar på, den råkade bara ligga nära en av färgaffärerna.

Det visade sig dock att denna butik tillhandahöll ett mycket knapphändigt ekologiskt sortiment vilket gjorde mig besviken. Jag brukar kunna ha hyfsat överseende med det om bara åtminstone det allra viktigaste finns som ekologiskt alternativ. Tyvärr fanns inte ens det som jag tog mig tid och frågade efter, ekologiska bananer (Vilket majoriteten av butikerna brukar ha) samt ekologiskt bregott (som de flesta också brukar ha). Mannen jag frågade menade på att det inte fanns någon efterfrågan och därför hade de inte dessa varor hemma.

Jag som är van Konsum i Näsåker, och det absolut bästa ekologiska sortiment jag hittills sett i en mindre butik på landet, blev helt klart besviken och kände på en gång att jag förmodligen aldrig kommer att handla där igen. Visst kan jag förstå att efterfrågan styr utbudet men det är faktiskt vice versa i det fallet också. Om det aldrig finns sådana varor i butiken så är det väl ganska naturligt att folk inte heller upptäcker dem och därför aldrig efterfrågar dem.

Så tyvärr, ICA Långsele, nästa gång jag är i faggorna så blir det Konsum! Även om det antagligen blir dyrare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails