lördag 7 november 2009

Second hand handelns mekka!

Bilden är tagen och publicerad med tillåtelse från butiken.
Är man i Övik så medför det automatiskt ett besök på Pingstkyrkans Second hand. Ett underbart ställe med kläder, möbler, böcker, prylar, ja allt.
Nu hade de plockat fram julsakerna och jag hittade raskt en adventsstjärna som vi redan har en av, tänkte att två stycken likadana är bra om man behöver ha i två olika fönster i samma rum. Jag som kikat på ekologiska kalastillbehör för barn hittade ett "barnkalas-kit" där allt möjligt hängde med, ballonger, hattar, servietter mm. Dessutom hittade jag ett pussel, en tröja och lite byggmaterial till Wilhelm (Nopper, för er som vet hur det ser ut.)
Jag provade också ett par jeans men det verkar som att jag har alldeles fel bild av mig själv för jag kunde dra upp dem över höften men sen var det stopp. Men det är väl härligt att man själv upplever sig smalare än man egentligen är?! =o)
Tog en promenad med Greta nu när vi kom hem till mamma och pappa. Jag behöver ju tydligen det. Fast...ähh...jeansen kanske var felmärkta. Ja, bannemig...hmm.....där har vi förklaringen. De var ju felmärkta!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails