lördag 31 oktober 2009

Roliga syböcker

Jag har tidigare bloggat om mitt intresse för att sy(Läs t.ex. : Re-make inlägg, Sy lakan till spjälsängen) . Speciellt har jag en faiblesse för att sy saker och ting av återanvända tyger som jag t.ex. hittat på loppis.

Det är roligt att kunna titta i lite olika böcker för att hitta inspiration och lämpliga mönster. Boken i högra hörnet "Baby Cool" är jätterolig, hur man syr nytt av gammalt. Passar mig perfekt. Den går att köpa på Tradera eller någon bokbutik på nätet författare; Anna-Stina Lindén Ivarsson och Nina Sandström Hallberg.

De andra böckerna kommer från min mamma och det finns helt underbara retro mönster i dem. Ett tips är att kika på loppisar, second hand eller Tradera där brukar det finnas en massa roliga böcker och mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails