onsdag 28 oktober 2009

Dockstatoffel vs. Blue-turtle sandal


Bild på dockstatoffel lånad här.
Bild på Onestrap vit sandal lånad här.

Det är ungefär två månader kvar tills jag börjar att jobba. Därför har jag satt igång med diverse planering inför det. Bland annat så måste jag införskaffa ett par nya inneskor. Frågan är; ska jag handla ett par av företaget Blue turtle, där skorna är både ekologiska och vegetariska eller ska jag köpa en ekologisk Docksta toffel och stödja ett företag i länet?

Tanken har slagit mig att jag ska kolla runt på second hand men vis av erfarenhet så brukar inneskor som man går runt i hela dagarna bli rätt slitna samt att stötdämpningen till slut ger upp. Så det kanske är bäst att köpa ett par nya, så ryggen, fötterna och benen får det allra bästa underlaget.

Hur skulle ni gjort? Dockstatoffel eller Blue-turtle sandal???

2 kommentarer:

  1. Är inte Dockstatofflorna ekologiska? Deras näbbstövlar är ju ekologiska.
    Tjingeling
    Loa

    SvaraRadera
  2. Loa: Jo, dockstatofflorna är också ekologiska. Kan inte komma fram till vilka som ser skönast ut att gå i. Man vill ju gå som på moln... =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails