fredag 29 januari 2010

Second hand guide - Sollefteå

När man kommer som ny till en stad eller när man precis har blivit nyfiken på second hand så är det inte så lätt att veta var man ska leta. Här har ni därför min alldeles egna Second hand/loppis guide till Sollefteås innerstad. Det finns garanterat fler olika butiker i ytterkanterna och om ni mailar mig kan jag lägga till dem. Jag har nedan länkat till en karta som visar exakt var de olika butikerna ligger.

-Röda Korsets kupa. Mitt inne i stan på gågatan. Mycket kläder och speciellt väldigt fina skor. Lite dyrare men det går ju till ett bra ändamål.
-Second hand/loppis vid djurbutiken Näbbar och Klor på Jämtgatan 6. Man svänger ned vid Elkedjan. Möbler, kläder, prylar och saker till varierande priser.
-Second hand/loppis på Storgatan 107. MYCKET kläder som är fräscha och fina till superbra priser. Väldigt stort utbud av fina barnkläder. (Se detta inlägg)
-City Antik på Hantverkaregatan. (Tvärgatan vid Tidningen Ångermanland). Möbler och inredning till lite högre priser.
-Antikaffär. Korsningen Kyrkvägen/Storgatan. Möbler och diverse annat till bra priser.

Ut och botanisera bland de olika butikerna. Tillsammans utgör de en mycket bra möjlighet att handla miljövänligt och unikt till humana priser.

Min egen karta över Sollefteås second hand

2 kommentarer:

  1. Tack för guiden! Det blir att botanisera nästa gång jag åker ner till mina föräldrar i Sollefteå. Jag är framförallt nyfiken på loppisen på Storgatan 107, den hade jag aldrig hört talas om innan du skrev om den.

    SvaraRadera
  2. Carola: Tycker absolut att du ska botanisera bland de olika butikerna. De är allihopa värda ett besök. Speciellt den på Storgatan 107. Få verkar ha upptäckt den och det är synd med tanke på priserna och kvaliteten på grejorna!!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails