torsdag 28 januari 2010

Nygammal second hand i Sollefteå!

Idag har jag "hittat" en ny second hand/loppis. Det visade sig att den varit öppen sedan i september men eftersom jag inte hittat dit tidigare kändes den väldigt "ny".

För er som brukar vara i Sollefteåtrakterna är den väl värd ett besök. Jättemycket kläder, både dam och herr men främst supermycket fina barnkläder i alla olika storlekar.

Jag hittade en enorm bunt med kläder till Wilhelm som jag betalade en hundring för; (bild kommer senare, för tillfället är de i tvätten). Jag inhandlade bland annat ett par gympaskor för lilleman att ha till sommaren för 20:-. Köpte tre t-shirtar som jag betalade 10:- för. Därtill fick jag en kofta, en huvjacka, fyra tunna långärmade tröjor samt två par byxor och alltsammans endast för en hundralapp!!! Dessutom var de superfräscha och fina.

När man handlar second hand gör man både en insats för miljön såväl som för sin plånbok. Ta chansen att göra något roligare som att t.ex. spara till en härlig resa någonstans i sommar, helst med tåg. =)

Vägbeskrivning: Second handen ligger på Storgatan 107. Mitt emot kvarteret Tjärnen. Kör förbi Konsum och sväng vänster mot Nipvallen. Passera bryggeriet samt "Stockholmshuset" och en gruppbostad. Ligger strax efter på vänstersida. Har öppet både onsdagar och torsdagar samt fler dagar i veckan men glömde bort att kika vilka.

4 kommentarer:

  1. TIPS! Det finns en jättebra second hand på nätet också. Kolla www.maxomini.se vetja!

    SvaraRadera
  2. Åh! Är det i det gröna huset? Längst upp i det huset har jag bott. :P

    SvaraRadera
  3. Anonym: Tack för tipset, ska kolla in den!

    Jenny: Grönt???!! Öhhhh... det vet jag inte. Får för mig att huset är rappat fast jag är inte säker. =)

    SvaraRadera
  4. Ja precis... Ja men då är det säkert samma hus. :)
    Visste inte att det fanns en Loppis där uppe. Kanske får ta och kika in det, du verkar ha gjort finfina fynd. :D

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails