onsdag 11 november 2009

Laddning inför morgondagen

Jonas jobbar, Wilhelm sover. Efter Bonde söker Fru så har jag gjort mig en kopp te, Three Mint från Pukka herbs (som du bl.a. kan köpa hos Hildur) och sedan har jag suttit och svarat på ett jättetrevlig mail som jag fått. =o)

Imorgon ska jag och Jonas åka till Sundsvall (12 mil enkelväg) för att inhandla en toastol samt lite annat till våra nya toalett som snart är klar. Enligt B som är jobbarkompis till Jonas måste man provsitta stolen. Hallå?! det är ju inte som med en soffa, porslin är ju liksom porslin, varken mjukare eller hårdare. Och dessutom, hur länge sitter man där egentligen? Inte längre än nödvändigt. Men okej, vi provsitter väl... Jag vill i alla fall ha stor-spol och lill-spol så vi spar på vårt dyrbara vatten. (Kan inte någon uppfinna ett system där vi inte använder dricksvatten till toaletterna och duscharna)

Jonas kusin K är plattsättare och han har kaklat jättefint på vår toa nere som inte har varit toa sedan april-08 när vi rev alltihop. I have missed you, toilet! Det ska bli skönt att slippa bära Wilhelm upp på övervåningen varje gång man ska byta blöja.

Jag tänker dessutom hinna med ett stopp på Erikshjälpen. Jag och Second hand är ju svåra att hålla isär som ni kanske märkt.

Tack för idag, vi skrivs imorgonkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails