torsdag 12 november 2009

Do NOT bring your man to second hand!!

Dagens första budord är som ovan.

Men jag hade egentligen kunnat räkna ut det. Vi kom in på Erikshjälpen i Timrå, mina ögon glittrade, det började spritta i hela mig och jag började genast titta i alla vrår och skrymslen. Huuuur mycket roliga saker som helst till fantastiska priser. Och det bästa av allt är att pengarna går till bistånd runt om i världen.

Jonas försvinner in i butiken, kommer tillbaka efter sisådär 15-20 sekunder;
-Det finns ingenting här. Jag går ut och sätter mig i bilen.

Ohh no!! Då vet man, här gäller det att rappa på. Inget slötittande efter fina syböcker eller någon trevlig talbok (för 50:-). Rakt på bara!! Som en furie springer jag in bland kläderna och hittar två fina tröjor till Wilhelm (i för stora storlekar men pojken växer ju). I farten rycker jag åt mig en virknål (för 3:-) och en liten sån här badrumspall i plast som barn brukar stå på när de ska borsta tänderna. 2 små julkrukor får jag också med mig i all hast.

När jag precis lagt upp varorna i kassan ringer mobilen och jag svarar:
-Är påväg..
Lägger på och springer sedan ut till bilen.

Älskar honom men nästa gång åker jag dit själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails