söndag 3 januari 2010

Nya vinterstövlar


Nu framstår denna blogg som en modeblogg, med undantaget för att ingenting egentligen är särskilt toppmodernt här. Och dessutom så bryr jag mig i princip bara om att saker och ting är sköna att ha på sig och fyller en funktion. På bilden ovan har ni ett par vinterstövlar som jag hittade på kupan (Röda Korsets Kupa i Sollefteå) samtidigt som jag köpte Ecco-inneskorna (finns i detta inlägg).




Av någon konstig anledning har jag fått trubbel med fötterna en aning. Jag får skavsår av alla skor och jag förstår inte varför. Jag är 26 år och rimligtvis så växer inte fötterna numera. De skor som jag äger är dessutom minst fem år gamla och varför jag får skavsår av dem nu är en gåta. Dessa vinterstövlar var stora och rymliga med rejäl sula. (Kände mig lite som Pippi Långstrump när jag stövlade runt i dem).
Lite biker-känsla.


Bilden lånad här.

Bilden lånad här.

Nu ska jag bara införskaffa ett par lämpliga vinterkängor som är sköna att gå i, som jag kan ha på jobbet när vi är ute. Jag har några under bevakning på Tradera. Vinterkängorna på bilden ovan finns på Blueturtle. Där har de skor som är helt vegetabiliska och ekologiska. Näbbstövlarna i ekologiskt garvat läder kan ni inhandla hos Dockstasko. Ett par exakt likadana Näbbstövlar finns på loppisen/Second handen som ligger i samma byggnad som "Näbbar och Klor" inne i Sollefteå. Tyvärr var de för små för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails