måndag 4 januari 2010

KRAV-märkt pizza till min hund


Bild lånad här.

Jag gillar Coop och Konsums märke Änglamark väldigt mycket. Köper ofta deras ekologiska fisk, deras ekologiska nachochips och en massa annat. Tyvärr så är jag inte nöjd med deras ekologiska hundfoder. Köpte det i oktober och nu är säcken slut. (Läs mer här om inköpet) Vår lilla Greta är bra mycket rundare i hullet nu och det är inte så bra.

Av en person med bra koll fick jag förklaringen; Änglamarks ekologiska hundfoder är som en KRAV-märkt pizza. Visst, KRAV-märkt är väl bra men själva Pizza delen gillar jag inte. Jag skulle faktiskt inte äta pizza varje dag även om den var KRAV-märkt.

Har bytt till det svenskproducerade fodret Robur istället. Inte ekologiskt men med endast grönsaker och lax i. (Nötkött är inte särskilt klimatsmart).

Återstår att se hur detta går....har jag en smal hund snart igen eller???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails