måndag 4 januari 2010

Första arbetspasset sedan 12/12 2008.

Fredagen den 12 december 2008 hade vi Lucia-fest på mitt jobb (Jag är förskollärare). Åkte till mina föräldrar i Övik i tron att jag skulle handla julklappar. En vecka kvar med jobb och sedan skulle jag vara ledig en månad för att hinna fixa, dona, baka, laga mat och framför allt VILA innan det att bår lilla bebis skulle komma, beräknad den 22 januari 2009.

På lördagmorgon den 13/12 insåg jag att det inte riktigt skulle bli så. Klockan elva på förmiddagen är jag inskriven på förlossningen i Övik. Eftersom vattnet gått fanns inte så mycket mer att göra än att gilla läget. Wilhelm är född 00.34 den 14/12. Behöver jag tillägga att jag inte jobbade något mer?!

Idag har jag alltså gjort mitt första riktiga arbetspass sedan dess. Har i höst gått en utbildning så jag har träffat mina arbetskamrater där men det är ju inte "the real deal" så att säga.

Arbetstiden idag var mellan 8-16.30 och det har gått galant! Nya barn och föräldrar att hälsa på och "gamla" barn och föräldrar att återse. Jättekul och som vanligt mycket att göra hela dagen.

Nu ikväll har jag bara umgåtts med sonen och sambon samt varit ute på promenad med Greta (doggelito). Sååå mysigt!! Arbete imorgon igen... =)

3 kommentarer:

  1. De var säkert jätteglada för att du var tillbaka. :D

    SvaraRadera
  2. Vad roligt Emelie!!!
    Kramkram från Stina

    SvaraRadera
  3. Jenny: Ja, tro det eller ej så fick jag ett varmt välkomnande. De barn som jag har haft tidigare var glada och de barn som jag kommer att ha var glada de också (Efter att de testat mig ett par gånger och insett att jag är en ok fröken). =)
    Stina: Ja, mycket! Det är viktigt att man trivs på jobbet.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails