söndag 13 december 2009

Party, party

Är det kalas så är det. Idag har, främst köket, pyntats med eko-girlanger och eko-ballonger från Ekokul. Det blev såååå fint. Även en del second hand ballonger användes (Nej, de har inte varit uppblåsta en gång, de låg fint i sin förpackning. =). Lampan är min ena vackra, arvegods-ljuskrona. Lite lustig med ballonger men det bjuder jag på.

Tårtor har fixats på förmiddagen och eftermiddagen har sedan ägnats åt diverse fika med diverse härliga släktingar och vänner.

Så kul för Wilhelm med sitt första födelsedagskalas. Här har ni endel av hans presenter.
Bondgårdsdjur, Brio clown och härligt Fair Trade märkt Brio tågbana från Unicef. Brios leksaker är förvisso inte eko men de brukar hålla i sisådär en livstid och det är rätt eko det med. T.ex. så ska Wilhelm få komplettera sin Brio tågbana med bitar från den tågbana som jag och mina syskon lekte med när vi var små. =o)
När mamma lagar mat kommer Wilhelm också att kunna laga mat och baka. Jag har hela tiden tänkt att Wilhelm skall få delta i allt arbete, hushållsarbete, snickring, you name it. Att ha leksaker i lagom storlek som han även kan greja med, fylla vatten, etc är perfekt. (Jag önskade faktiskt en spis till Wilhelm i födelsedagspresent..)

Tack tack tack för alla fina presenter och gratulationer. Nu laddar vi om, för imorgon kommer Wilhelms kompisar på kalas. Ska bli väldigt kul det med!! Dessutom så är det ju egentligen så att lilleman fyller år imorgon. Så imorgon får han mammas och pappas presenter.

2 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails