torsdag 17 december 2009

Att ärva...

Hemma hos mig finns det mycket som är ärvt. På bilden ovan har Wilhelm på sig både ärvda byxor, tröja samt strumpor. (Dessa kläder har alltså inte kostat mig en krona!). Jag själv brukar ärva både ditten och datten i klädväg av mina syskon. =)

Många av våra möbler är också ärvda från släktingar men även från bekanta.

Det jag tycker är så fantastiskt med att ärva är att något som för en människa är skräp eller något som ska kastas kan fungera perfekt hemma hos någon annan. Och för min del, som mottagare, innebär det inga ekonomiska utlägg vilket är super. Det bästa man gör är att kasta ut krokar både här och där om att man gärna ärver saker/kläder om folk har över. De flesta uppfattar det bara som positivt.

Fram för mera arv!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med!!!
    Jag har fått finaste kappan av Erika(Iiiika) min underbara vän!
    Har aldrig haft så fin jacka...hon tyckte att hon var för lång för den... hmm...fattar inte. Men tur för mig :)
    Sedan brukar jag tjänstgöra som "Sally" åt henne också då hon har en tendens att alltid köpa för små skor som jag går ut åt henne en säsong sissådär :)
    Farmor är också kul att ärva av! Fina gamla skor, hattar, tyger & kläder! Sedan har jag en kompis som har en 6-årig tjej med hur mycket kläder som helst! Hon levererar säcker i varje storlek! Helt otroligt vilken tur man kan ha!
    Håller med dig Emelie, det är helt rätt att återanvända!!!

    SvaraRadera
  2. Stina: Vad otroligt underbart att du får vara "Sally" åt Erika. *Ler stort*
    Med båtar till fötter så behövs ingen Sally här hos mig. Jag brukar få köra min egen Sally åt mig själv. (Dvs. nöta in skor här hemma innan de ska användas ute i verkliga världen).(Det ska dock nämnas att nya skor köps kanske en gång vartannat år eller så för mig. Jag trivs i de skor jag har redan!! =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails