tisdag 18 januari 2011

Nu har jag inte skött mig!!

Jaha, där fick man för att man tyckte att allt gick som på räls. Gårdagens besök på Spec. MVC resulterade i stränga blickar från min läkare (tillika kvinna, fantastisk, överläkare med skinn lika tjockt som elefanters på näsan).

Senaste tiden har jag knappt känt av några sammandragningar och de senaste läkarbesöken har vittnat om att ingenting är på gång eller öppet vilket har känts tryggt. Jag har därför tummat lite på det här med liggandet och lagat en del mat, lekt med Wilhelm i hans lekrum osv osv.

Igår visade det sig därför att nu hade det börjat öppna sig igen till viss del. Inte hela vägen men just för tillfället är det endast dryga centimetern som är helt stängd. Inte riktigt det besked jag väntat mig men kanske inte helt oförklarligt heller med tanke på senaste veckans aktiviteter. Jag vet ju med mig att jag inte vilat så mycket som jag borde.

I och med att vi tagit oss ända hit (v. 33+3 idag) behöver jag inte fortsätta att gå på täta kontroller hos henne. "Kommer den så kommer den" som hon själv sa.

Men nu lägger jag mig ned igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails