onsdag 19 januari 2011

Verkligt virkligt!


Bilden lånad här.

Idag damp ett paket med garn ner i brevlådan. Bambugarn i härliga nyanser från stickaochvirka.se. Kvällen ägnas därför åt att slutföra projektet med lampskärmen av mormorsrutor. Ska bli så kul att se det färdiga resultatet!

I övrigt är jag lite sugen på att virka elefanten på bilden ovan. Frågan är bara; jag har inget mönster att följa utan endast bilden, kan jag få till en elefant i alla fall?! Om den blir bra ska jag dela med mig av mönstret för visst är "pellefanten" fin?!

5 kommentarer:

  1. Ja, jättefin var denna! Kommer du på hur du gör vill jag ha en ;)

    Kul att du gillade mitt barnrum också.

    /Mia

    SvaraRadera
  2. Mia: Jag ska försöka klura ut. Men vi får se om det blir bra. Det är inte svårt att gilla ditt rum. Helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Men så fantastiskt fin! Hoppas du får till den, elefanter är ju en av mina absoluta favoriter =D

    SvaraRadera
  4. Kolla in Ravelry.com. Där finns hur många mönster som helst! Många amigurumimönster finns det också, så du kan säkert hitta nåt! Elefanten är verkligen fin!

    SvaraRadera
  5. Gerda: Ja visst är den! Synd bara att jag inte har något mönster utan endast bilden ovan på elefanten (som går att köpa på diverse webbutiker men då i färdig-virkat tillstånd för dryga 300 lappen).

    Annika L: Ska definitivt kolla in denna sida! =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails