söndag 14 november 2010

Titta vad jag har gjort!!!!

Igår kväll när jag var less på att lösa sudoku och korsord plockade jag fram den tjocka virknålen som jag fyndade för några kronor på Erikshjälpen i Timrå(läs mera här) samt en påse mattrasor i blå nyanser som jag inhandlat på Röda Korset i stan. En liten gullig korg blev det tillslut. Nu tänker jag virka en till fast en större, sen satsar jag på en sittpuff till Wilhelms nya rum och kanske en matta. Därefter tänker jag virka en bokhylla och en juniorsäng...Trevlig kväll på er!!

6 kommentarer:

  1. Så fin den blev. :D

    Jag ser verkligen fram emot den virkade bokhyllan. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag måste erkänna att jag är nöjd.

    Lovar att ge dig mönstret om jag blir nöjd med bokhyllan. ;)

    SvaraRadera
  3. Om man läser mellan raderna kan man redan se rastlösheten smyga sig på, men ligg kvinna!! Ligg!! =D Förresten, du e för pysslig av dig! Korgen blev riktigt häftig! :)

    SvaraRadera
  4. Jessica, visst blir man en aning rastlös men det är bra att lära sig att trolla bort den känslan. Korgen är något som jag är riktigt nöjd med...=)

    SvaraRadera
  5. Hej Emelie,
    Jag har läst att du måste vara sängliggandes ett tag och att du gör det bra. Himmel vad du pysslar på. Virka en korg? Den var gullig och användbar verkar det som. Ser fram emot att se resten av sakerna, bokhyllan o sängen... Blir det en utmaning eller är det enkla saker?? :))

    kramar från eva
    p.s Syrran ringde och sa att det var en som berättade om NZ på radion, så jag hörde det sedan på webben. Det är några år sedan nu! Men minnena är kvar.

    SvaraRadera
  6. Eva: Vad kul att du hittat hit! Det där med att virka med matttrasor har jag funderat på ett tag. Jag är väldigt intresserad av återvinning och gillar att sy saker av gamla retro-tyger (gamla gardiner etc.)virkningen kan man säga är en förlängning av detta intresse.
    Jo, jag pratade om Nya Zeeland på radion för ett tag sedan. Det är inte klokt att det är 4 år sedan. Men som du säger så är ju minnena kvar, härliga minnen! Kram tillbaka

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails