torsdag 18 november 2010

Klara, färdiga, gå!! Julklappar 2010.

Som alla andra år spås julhandeln 2010 bli större, mer extravagant och slå alla tidigare rekord. Jag har inga som helst intentioner att köpa mera julklappar än jag någonsin tidigare gjort men julklappar ska ju defacto köpas.

Jag försöker ju att leva miljövänligt men det är inget som säger att man inte kan handla julklappar för det. Visst, minskad eller ingen konsumtion är det absolut bästa men det finns också hyfsade alternativ. Ekologiska, återvunna eller secondhand fyndade julklappar.

Att min julhandel kommer att bli väldigt nätbaserad i år det tror jag att alla inser. Vilket i och för sig inte spelar mig någon roll eftersom Sollefteå inte direkt saluför något JÄTTEutbud av eko/fairtrade/miljövänliga julklappar. Dessutom innebär det ju att jag inte kommer att ta bilen någonstans (koldioxidsparande).

Jag har redan satt i gång med mina inköp och framöver ska jag visa er en del av vad som kommer att hamna under granen. Förhoppningsvis kan ni hitta inspiration om det är så att det blir idétorka.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails