onsdag 12 maj 2010

Världens bästa arbetsplats!

Igår kväll satt jag och mina två arbetskamrater och fyllde i vår del av Grön Flagg rapporten. Resele skola och förskola är miljömärkt med Grön Flagg vilket innebär att vi varje läsår sätter upp vissa miljömål som vi sedan skall arbeta med och sträva mot. Under våren rapporterar vi sedan in hur arbetet gått. I år det t.ex. funnits mål som har handlat om att vi ska odla så mycket vi kan tillsammans med barnen för att sedan använda och tillaga de skördade grödorna och grönsakerna i vår skolrestaurang. Ett annat mål har handlat om Återvinning och kretslopp. Dels har vi en kompost här på skolan men sedan har vi också turen att vara granne med en miljöstation vilket innebär att vi källsorterar på skolan och förskolan och sedan går vi tillsammans med barnen och sorterar det i de containers som finns på miljöstationen.

Varje dag inser jag mer och mer hur rätt jag har hamnat!!! Jag älskar mitt arbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails