torsdag 8 april 2010

Vattenlek i badrummet

Slutade mitt jobb vid 17 tiden och har, efter att middagen inmundigats, spenderat min kväll tillsammans med min lilleman.

Vi parkerade oss i badrummet medan Jonas (pappan i familjen) fick ta hand om disken. Väl i badrummet fyllde jag två bunkar med vatten. Varmt (lagom varmt) i den ena och kallt (inte för kallt) i den andra. Sedan åkte kläderna av och Wilhelm fick leka, plaska, experimentera, förundras och njuta av de olika känslor som kallt respektive varmt vatten ger. Wilhelm är 1 år och 4 månader ungefär och för honom räcker det med två bunkar fyllda med vatten.

Upptäckarlustan är enorm. Om man känner först i det varma hur känns det kalla sen då?! Hur känns det om jag stoppar foten i bunken?! Hur känns det om jag häller allt vatten över mig?!

Eftersom vi inte har ett badkar är sån här vattenlek värdefull. Wilhelm lär sig mycket och har samtidigt roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails