måndag 7 december 2009

Måndagens påhitt...

Idag har Wilhelm och jag varit på kalas hos en av Wilhelms kompisar. Han fyllde ett år precis som Wilhelm ska göra och i present fick han en ekoleksak av Wilhelm. En xylofon som vi köpt hos Ekoleko. Wilhelm som den virvelvind han är var överallt och ingenstans om vi säger så. Ena stunden sovrummet, nästa försöker han riva ned deras modem och sekunden efter "springer" han längs soffan och över sin kära födelsedagsvän. Tur att våra små är rätt tåliga krabater!!

När jag kommit hem så fanns det ett underbart julkort i postlådan från mina släktingar i Canada. Yippie..mer julkort att njuta av. Satte det genast i min fina julkortshållare. Därefter upptäckte jag att min stackars, understimulerade terrier tuggat i sig min sons ena knopp-pussel. Tråkigt men jag skyller ingenting på henne. Får man inte hitta på tillräckligt mycket kul hemma + att det varje dag ligger tusen olika saker på golvet (leksaker, strumpor, böcker, osv) som hon hittills inte rört, så kan man helt enkelt inte vara arg på henne. Efter en promenad längs isiga vägar runt byn var både hon och jag nöjd.

Nu ikväll blir det ännu mer införskaffande av julklappar på nätet. Bland annat kommer jag att besöka Ad libris och Gemenskap Grön.

Vad har ni gjort idag och hur ska kvällen spenderas?

2 kommentarer:

  1. Dagen har spenderats tillsammans med trevligt besök! ;)
    Xylofonen har blivit väldans poppis här hemma, båda grabbarna har suttit och klinkat på den under eftermiddagen! :D Tack så mycket, den var jättefin!

    SvaraRadera
  2. Jenny: O ja, det var sååå trevligt! Kul att xylofonen gick hem. =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails